sayangilah diri kita sebelum orang menyayangi kita

Ahad, 31 Oktober 2010

PANDANGAN PERTAMA

Salam. Punyalah lama tak update blog ni, sampai kena buat password baru. Agaknya kalau tak update lagi tentu dah kena blok dan blog ni jadi sejarah....

Bercakap mengenai sejarah, ini adalah sejarah mengenai penemuan 'van katak' kami yang terkini. Sejarah bermula apabila kami dalam perjalanan ke bandar Raub suatu ketika dulu. Di pertengahan perjalanan , terpandang sebuah van yang sangat daif keadaannya di pinggir sebuah bengkel di lereng bukit. Setelah diamat-amati, rupanya ia adalah sebuah 'van katak'. Melihat kepada bodynya yang masih berkeadaan baik( tak de bocor ) membuatkan suami saya terus bertanya kepada tuan punya bengkel. Rupanya van sudah lama terbiar di situ dan memangpun hendak dijual. Setelah melihat kepada enjinnya serta apa yang patut, suami saya berkenan dan bersetuju hendak membelinya. Pendek kata, akhirnya jadilah van itu milik kami pula.


pandangan pertama

Pandangan dari hadapan.

Pertama kali van ini dibawa balik ke JB. Singgah sebentar di BERA, Pahang.

1 ulasan:

  1. Kalau dah minat, semua boleh jadi.
    Wak segan saya KB7935 dijual dgn harga RM1500. Rasa sayang sangat, tetapi tiada masa untuk menjaga dan ketiadaan tempat untuk menyimpan membuatkan dengan berat hati saya jual kepada orang yang tidak dikenali. Sampai sekarang, kalau ternampak wak segan yang telah dihias cantik, saya jadi seperti 'orang gila talak'.

    BalasPadam