sayangilah diri kita sebelum orang menyayangi kita

Selasa, 25 Ogos 2009

AKTIVITI CUTI SEKOLAH

Salam Ramadhan untuk semua. Awal Ramadhan jatuh pada awal cuti persekolahan. Dapatlah berkumpul dengan anak-anak menyambut Ramadhan seminggu. Kecuali yang sulung, hanya sempat 2 hari berpuasa bersama kerana terpaksa pulang ke kolej semula.

Cuti ni saya terlibat juga dengan kelas tambahan tahun 6. Sehari je. Aktiviti cuti ni? Apa lagi jahit bajulah. Selain menjahit baju untuk anak-anak, ada juga member-member yang mintak tolong jahit baju. Mereka dah bagi kain lama dah. Tapi janji nak raya so, sekarang baru nak jahit. Tapi selalunya baju keluarga sendiri tak sempat nak jahit. Malam raya baru sibuk nak menyembat.Tahun ni berazam nak siapkan cepat. Tema? entahlah ye. Apa-apa yang berkenan jelah.

Sesetengah orang dah menyediakan persiapan raya 2,3 bulan sebelum puasa. Dah siapkan tema untuk keluarga. Persiapan merangkumi pakaian dan langsir dll. Yang utamanya baju ngan langsirlah. Siap pantau kedai kain. Saya tidak mempunyai masa untuk merancang begitu. Kena jimat cermat. Maklum askar ramai. Langsirpun tak tukar. Last year lawa lagi. Kuih pulak saya lebih suka buat sendiri(macamlah banyak masa). Kah!kah!kah! Sejenis dua je. Selebihnya beli kerepek je.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan