sayangilah diri kita sebelum orang menyayangi kita

Jumaat, 8 Januari 2010

MULA BERTUGAS

Minggu pertama sudah berlalu. Tahun ini sekolah saya hanya ada satu sesi sahaja. Memang agak sibuk, maklumlah nak uruskan 2 orang anak yang bersekolah bersama saya. Pertama sekali tentulah nak menyesuaikan diri dengan rutin yang baru. Bangun pagi pukul 5, masak lauk dan sarapan. Siapkan anak-anak (Tahun 1 dan Pra). Memang nak kena setkan masa betul-betul, kena on time , sebab jika lewat jalan akan jem dan mengakibatkan kelewatan ke sekolah. Selepas sesi persekolahan 1.20, siapkan anak untuk ke sekolah agama pula. Kelasnya bermula 2.00 petang hingga 3.30 petang. Kelam kabut juga dibuatnya. Sementara menunggu waktu dia balik, jadilah saya penunggu di sekolah. Sekolahku, rumahku.

Semalam saya menerima panggilan telefon dari PPD . Berita yang disampaikan memaksa saya membuat keputusan yang memihak kepada kepentingan keluarga. Jika suatu waktu dulu, saya sanggup menerimanya, tapi dengan situasi sekarang saya rasa agak sukar untuk saya menerimanya. Keluarga tetap diutamakan. Bukan rezeki sayalah agaknya.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan